Értsük meg a vevőidet!

Mit mutatnak az adatok, és mi van a számok mögött?

Konkrétumokra van szükséged?
Úgy érzed, ideje kézbe venni a dolgokat?

Miben gondolkozol?
Termékfejlesztésben?
Célcsoportod bővítésében?
A marketing és/vagy értékesítés fejlesztésében?

A piackutatás segít a valós fogyasztói szükségletek, akár ki nem mondott igények feltárásában. Értsd meg a vevőid mozgatórugóit, hogy megtudd, mi az, ami igazán számít nekik!

Akár új termékben gondolkodsz, akár a már meglévőt szeretnéd továbbfejleszteni – a célcsoportod bevonásával lényegesen csökkenteni tudod az innovációval együtt járó kockázatot.

Legyen bármilyen jó a terméked, csak akkor tudod a piacon érvényesíteni, ha a vevő is meglátja benne az értéket.

Jól kell ismerned a célcsoportodat ahhoz, hogy az ő nyelvükön beszélj. Általános sales panelek helyett azt az üzenetet juttasd el nekik, ami valóban érdekli őket!

Információk első kézből - piackutatás

Kérdezz, mérj, tájékozódj!

1. "Mindent bele" opció

Profi piackutatás és teljes körű projektmenedzsment a kérdések megfogalmazásától az eredmények bemutatásáig.

  • Kinek való?
  • Egy ideje már működő kis-és középvállalkozásoknak
  • Akik stabil alapokra szeretnék helyezni a marketing/sales tevékenységüket
  • Megbízható információkkal szeretnék támogatni a termékfejlesztést
  • Szeretnék mélyebben megismerni a célcsoportjukat
  • Milyen előnyei vannak?
  • Minden kutatás egyénre szabott - ahogy nincs két egyforma üzleti szituáció, úgy nincs két egyforma piackutatás sem
  • „Dobozos” megoldások helyett a célod eléréséhez legalkalmasabb módszert választjuk ki
  • A kutatási designt senior szakértő állítja össze
  • Minőségbiztosítás: a terepmunka (online, telefonos vagy személyes kérdezés, mélyinterjúk, fókuszcsoportok) kivitelezése professzionális eszközökkel és módszerekkel történik.
  • Az eredményeket tapasztalt szakértő dolgozza fel és elemzi

Milyen produktum lesz a végén, mit fogok kapni?

Az eredmények elemzését részletesen bemutató prezentáció

+ TELJES KÖRŰ PROJEKTMENEDZSMENT

2. "Csináld magad" opció

Professzionális szintű szakmai háttér és részletes, a te cégedre szabott útmutató ahhoz, hogy saját magad véghez tudd vinni a piackutatást.

  • Kinek való?
  • Induló és/vagy mikrovállalkozásoknak
  • Ha a kutatásra fordítható összeg erősen korlátozott
  • Azoknak, akik szeretnek maguk utána járni a dolgoknak
  • Ha visszajelzést szeretnének az ötletükről
  • Támpontot keresnek a piacra lépéshez
  • Szeretnék alaposabban megismerni a vevőiket
  • Milyen versenyelőnyt ad?
  • Kreatív: megkeressük a te céljaidhoz és lehetőségeidhez legjobban illeszkedő módszertani megközelítést
  • A lehető legtöbb információt hozzuk ki a rendelkezésre álló keretekből
  • Költséghatékony azért is, mert a saját idődet és energiádat fekteted bele, ezzel tudsz pénzt megtakarítani
  • Rugalmas: a kivitelezés a te kezedben van, ezért igényed szerint alakíthatod
  • Szakértői támogatást kapsz ez első lépéstől az utolsóig

Milyen produktum lesz a végén, mit fogok kapni?

Nagyon részletes, a te cégedre kidolgozott módszertani útmutató a kivitelezéshez és az eredmények feldolgozásához.

+ KONZULTÁCIÓ A FOLYAMAT BÁRMELY PONTJÁN

1. "Mindent bele" opció

Profi piackutatás és teljes körű projektmenedzsment a kérdések megfogalmazásától az eredmények bemutatásáig.

2. "Csináld magad" opció

Professzionális szintű szakmai háttér és részletes, a te cégedre szabott útmutató ahhoz, hogy saját magad véghez tudd vinni a piackutatást.

  • Egy ideje már működő kis- és középvállalkozásoknak
  • Akik befektetnének a piacismeretük fejlesztésébe
  • Akik szeretnék a kutatást szakértőre bízni
  • Akkor, ha:
  • Stabil alapokra helyeznéd a marketing/sales tevékenységeteket
  • Megbízható információkkal igyekszel támogatni a termékfejlesztést
  • Szeretnétek mélyebben megismerni a célcsoportjukat
  • Induló és/vagy mikrovállalkozásoknak
  • Ha egy klasszikus piackutatás most nem fér bele a büdzsébe
  • Azoknak, akik szeretnek maguk utána járni a dolgoknak
  • Akkor, ha:
  • Objektív visszajelzésre van szükséged az ötletedről
  • Fix támpontokat keresel a piacra lépéshez
  • Szeretnéd alaposabban megismerni a (potenciális) vevőidet
  • Minden kutatás egyénre szabott - ahogy nincs két egyforma üzleti szituáció, úgy nincs két egyforma piackutatás sem
  • „Dobozos” megoldások helyett a célod eléréséhez legalkalmasabb módszert választjuk ki
  • A kutatási designt senior szakértő állítja össze
  • Minőségbiztosítás: a terepmunka (online, telefonos vagy személyes kérdezés, mélyinterjúk, fókuszcsoportok) kivitelezése professzionális eszközökkel és módszerekkel történik.
  • Az eredményeket tapasztalt szakértő dolgozza fel és elemzi
  • Kreatív: megkeressük a te céljaidhoz és lehetőségeidhez legjobban illeszkedő módszertani megközelítést
  • A lehető legtöbb információt hozzuk ki a rendelkezésre álló keretekből
  • Költséghatékony azért is, mert a saját idődet és energiádat fekteted bele, ezzel tudsz pénzt megtakarítani
  • Rugalmas: a kivitelezés a te kezedben van, ezért igényed szerint alakíthatod
  • Szakértői támogatást kapsz ez első lépéstől az utolsóig

Az eredmények elemzését részletesen bemutató prezentáció

+ TELJES KÖRŰ PROJEKTMENEDZSMENT

Nagyon részletes, a te cégedre kidolgozott módszertani útmutató a kivitelezéshez és az eredmények feldolgozásához.

+ KONZULTÁCIÓ A FOLYAMAT BÁRMELY PONTJÁN

Kicsi Dóra Piackutatás
Kicsi Dóra
Piackutató specialista

Gyakran keresnek meg azzal, hogy “gondolkoztam már piackutatáson, de nem tudom, lehet-e ezt vagy azt a témát kutatni.”
A válaszom eddig mindig az volt, hogy “Igen, lehet.”

Miért? Mert mindennek az alapja a jó kérdésfelvetés. Mi az üzleti (működési) problémád? Mit kellene megválaszolni ahhoz, hogy tovább léphess?
A kutatási módszerek száma végtelen (és én végtelenül élvezem kitalálni, hogy éppen mi lenne a legjobb ).

Piackutatás - Így dolgozom az ügyfeleimmel

  1. Első konzultáció: az üzleti probléma megértése alapján a kutatási célok meghatározása.
  2. Briefing:

    Miért merült fel a piackutatás  igénye? Részletesen átbeszéljük a problémát és meghatározzuk a továbblépéshez szükséges információk körét.

    Az üzleti kérdéseket, problémafelvetéseket lefordítjuk kutatási kérdésekké, majd megválasztjuk a célravezető módszertant (figyelembe véve az idő és a budget kereteket is)

    A kutatás célcsoportjának, a minta összetételének meghatározása.

  3. Ajánlat: módszertan, ár, időzítés

"Mindent bele" opció

01 A célok és a módszertan meghatározása

02 A kutatás előkészítése

  • Szervezés
  • A kutatás során használt eszközök, pl. kérdőív, guide, stimulik, naplók stb. elkészítése
  • Ha szükséges: programozás, hosting
  • Válaszadói ösztönzők biztosítása 

03 A kutatás kivitelezése

Módszertantól függően:

  • Kérdőívek lekérdezése (onilne, telefonon vagy személyesen)
  • Személyes beszélgetések (mélyinterjúk, fókuszcsoportok)
  • Egyéb módszerek, pl. elkísért vásárlás, próbavásárlás, online fórum stb.) 

04 Adatok feldolgozása

05 Elemzés, következtetések

06 Eredmények részletes kutatási jelentésben: 

  • A brief kérdéseinek megválaszolása
  • Az insightok üzleti kontextusban való értelmezése
  • Javaslatok

"Csináld magad" opció

01 A célok és a módszertan meghatározása

RÉSZLETES gyakorlati útmutató a teljes kutatási folyamatra:

02 Kitől és mit kérdezz?

  • Kérdőív összeállítása, interjú részletes vezérfonalának megírása
  • Ha szeretnéd, ezt elkészítem neked, vagy szívesen adok tanácsot, ha inkább magadnak építenéd fel!

03 Hogyan, hol érd el a válaszadókat?

04 Szervezési tanácsok és tudnivalók

05 Az eredmények helyes értelmezése – hogyan kerülheted el a fals következtetéseket

+ Extra tippek:

  • Mivel tudod motiválni a válaszadók elköteleződését hogy szívesen és őszintén válaszoljanak?
  • Hogyan tedd fel a kérdésed, hogy NE csak azt mondják, amit hallani szeretnél
  • Hogyan tudod feldolgozni az eredményeket? (technikai és értelmezési támpontok)

Mennyibe kerül?

Mivel minden projekt egyedi, az áruk is az.
Az első konzultáció minden esetben ingyenes.

Dolgozzunk együtt a sikereden!

További kérdésed van?

Kérj visszahívást!